هنالك تحديث جديد لتطبيق "كيونوتك أندرويد" قم بتحميله الآن من المتجر.
للتحميل اضغط هنــــــا

البطاريه للنوت5 بعد اول تحديث بعد المارشميلو

الكاتب: aly ahmed 13-05-2016

البطاريه صامده معايا اكتر من 14 ساعه من الاستخدام المكثف.. فعلا اول تحديث بعد المارشميلو افاد الهاتف كثيرا.

13

التعليقات (14)

تحديث
ممتاز انا تعطيني اقل من 5ساعات
5 ساعات و4 دقائق استخدام الشاشة
متي نوت 4
تحديت
انا فعلا مش عارف هل رقم 5 ساعات ده يعتبر رقم كويس. ومده 14 ساعه استخدام. لو حد من الاخوه الخبره ممكن يفيدنا ياريت يقولنا..
ال5 ساعلت اخي الكريم لا تقاس بانها 5 ساعات متواصلة
انتا قسم استخدام ال5 ساعات متواصلة علي مدار اليوم يبقي وضع البطارية جيد
5 ساعات مع المكثف ... ليس جيد بل يكون مقبول

, الجيد 6 الى 8 ساعات

الجيد جدا من 9 الى 12

الممتاز من 13 الى 16 , 24
اتحداك تعطيني هاتف يصمد 10 ساعات تشغيل شاشة من عملية شحن واحدة
مبروك عليك التحديث
استخدام شاشة 5 ساعات تعتبر بطارية متوسطة الاداء
سبب الاستهلاك الكبير عندك هى الشاشة 54% لوحدها وهذا معدل فوق الطبيعي اعتقد نسبة سطوع الشاشة اثناء استخدامك كانت مرتفعة

اعمل ويب داتا وويب كاش من الريكفرى بعد اى تحديث
انا غالبا احصل على تشغيل شاشة بين 6 و7 ساعات غالبية الاستخدام يوتيوب 80 بالمئة والواتس اب وسناب الى اخره
بص يا اخ علي

اولا اهلا وسهلا بيك انا اخوك محمد من مصر

بخصوص موضوع فترة استخدام البطارية فا 5 ساعات دي تعبر جيده وهقولك علي التقسيم من وجهة نظري

4 ساعات تعتبر مقبوله
5 ساعات جيدة
6 ساعات جيدة جدا
7 ساعات ممتازة
طبعا انا بتكلم عن فترة استخدام الشاشة لان فترة استخدام البطاريه غير مهمه ولا تبين قوة البطاريه فمثلا انا قبل كده كانت عندي فترة استخدام البطارية (يعني اخر مرة شحنت فيها الجهاز ) يومين و 3 ساعات ولكن فترة استخدام الشاشه 3 ساعات ونص وكده تعتبر مش كويسه

ممكن يكون الاخ حافظ العنزي يقصد فترة استخدام البطارية ككل (يعني اخر مرة شحنت فيها الجهاز من كام ساعه )مش فترة استخدام الشاشه

انا قبل كده كنت منزل سوفتوير معدل وكيرنل معدل وفترة استخدام الشاشه عندي وصلت 7 ساعات وربع ودي كانت حاجه رهيبه .

لاني صورت الشاشه وارسلت الصور دي علي موقع XDA-DEVELOPER وهو اقوي موقع في العالم لسوفتوير الاندرويد . وكل الناس هناك كانوا منبهرين ان استخدام الشاشه 7 ساعات وان الطبيعي انه يبقي 5 ساعات واقصي احلامهم انها تبقي 6 ساعات
شكرا لكم جميعا..
انا استخدام مكثف جدا يعطيني نفس اداءك أو اقل بربع ساعة وعندي تطبيقات وبرامج كثيرة في الخلفية واقول انها جيدة جدا وليست ممتازة
انتي تليفونك ايه يا اخ محمد وحيد.. وهل استخدمت المارشميلو.. وهل انت معاك نوت5 ونزلك المارشميلو وبعده جالك تحديث. هل حسيت بفرق في جهازك.